Wu Ji – Postura Qigong – Indicatii

Posted by on Iun 12, 2016 in Exercitii Qigong | 0 comments

Wu Ji – Postura Qigong – Indicatii

 

Postura Wu Ji – vidul, infinitul, creator al dualitatii, sursa celor „zece mii de lucruri”
– 無極

 

 

Wu Ji este postura pe care oricare incepator trebuie sa o exerseze pentru a incepe sa-si „simta corpul” si sa linisteasca mintea. Este o postura in care corpul devine perfect echilibrat, structura necesara pentru reglarea energetica a acestuia.

Cateva reguli care trebuiesc urmarite in realizarea corecte a posturii Wu Ji:

– talpi pe sol, paralele, greutate uniform distribuita (echilibrul trebuie simtit in punctele Yong Quan, nu pe varfuri sau pe calcaie)
– genunchi aliniati la glezne, solduri aliniate la genunchi, umeri aliniati la solduri
– abdomen usor retras
– inchiderea sfincterului anal si a orificiului vaginal (prin contractia usoara a muschiului pubococcigian, aflat intre anus si sex)
– pieptul deschis, relaxat
– umeri „scufundati”, adica foarte relaxati, dar nu „cazuti”
– brate relaxate, spatiu liber la subrat, cu palmele „plutind pe doua baloane”
– barbia retrasa, nefortat, astfel incat planul fetei sa ajunga perpendicular pe sol
– gatul intins, perpendicular pe sol
– crestetul capului lipit de cer
– limba in cerul gurii, imediat in spatele dintilor
– balans Yin – Yang in functie de ochi (inchisi sau deschisi)
respiratie abdominala normala, budista

„Cunoaste albul, mentine negrul.”

wu-ji-postura

Daca aveti intrebari, e-mail la one @ gongong.ro

 

Leave a Reply